BODENZIUS

Besök om natten...

Publicerad 2010-10-14 22:17:37 i Allmänt

Inatt vaknade jag av att det knackade på dörren... Innan jag hann gå upp, ropade någon genom brevinkastet... Det var otäckt eftersom jag var nyvaken och övertygad om att det var någon i hallen... Det visade sig att det var vår dementa granne som fått för sig att hon skulle bo hos oss eftersom det var så ensamt i hennes lägenhet... Fredrik blev lite arg på mig eftersom jag öppnade ytterdörren när han stod naken i hallen... Jag hade sinnesnärvaro nog att vira om mig täcket innan jag gick upp, men fick lite smått panik när hon började slita upp dörren och pressa sig in i vår lägenhet och jag bara kunde försvara mig med en hand, eftersom jag måste hålla i täcket med den andra... Det fick räcka med att hon såg en av oss naken... Dessutom är Fredrik mycket snyggare än jag... Han fick (efter att han fått på sig ett par mysbyxor) ägna 20 minuter åt att förklara för den stackars tanten att hon inte alls bor i vår lägenhet och att hon får gå hem till sig och sova... (Hon hade en liten filt med sig) Han var väldigt pedagogisk och tålmodig... Jag är faktiskt imponerad... Jag menar... orka lysnna på hennes utläggningar om att hon skulle sitta i vår säng (det påstod hon att hon gjort tidigare under kvällen), hon lovade att hon skulle vara tyst och inte alls störa... Vissa stunder var hon irriterad för att Fredrik var envis och enveten (hennes ord) och vägrade släppa in henne... Hon var helt övertygad om att hon hörde hemma i vår lägenhet och kunde inte förstå hur Fredrik kunde vara så elak och låta henne sitta ensam i en tom lägenhet helt plötsligt... Hon hade ju fått vara hos oss tidigare under kvällen... Fredrik förklarade att vi hade varit ensamma hela kvällen och då försökte hon lura sig in genom att säga att hon bara skulle komma in och kolla hur det såg ut...
Tillslut gick hon in till sig och sen kunde jag inte somna om... Efter någon timme var hon uppe och kände på vår dörr och försökte låsa upp den med sin nyckel... Typ två timmar efter det lyckades jag somna... Jag antar att vi efter detta kommer att vara mycket noga med att alltid låsa dörren...
Hoppas hon inte gör dessa nattliga visiter till en vana...

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela