BODENZIUS

Sär skrivningar osv...

Publicerad 2011-09-14 21:43:52 i Allmänt

Varför envisas folk med att särskriva... Särskrivningar är nog det värsta jag vet... Jag är medveten om att min svenska inte alltid är perfekt och jag är ingen språkfetischist... Jag medger också att jag ibland (även om det sitter långt inne att erkänna det) hittar på egna ord, när jag inte tycker att svenska språket har något som passar mina syften... Men särskrivningar... Varför gör folk så? Det är ju inte så att de lever som de lär och pratar ryckigt, med pauser på väl valda ställen... Men när de ska till att skriva, då tappar de helt plötsligt allt vad betoningar heter... Man blir ju förbannad...

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela