BODENZIUS

......................

Publicerad 2011-09-29 20:39:37 i Allmänt

En dag när vi kom hem, så låg detta på köksbodet... Vi gillar presenter...

 

Jag har varit med katt den senaste månaden... Av någon outgrundlig anledning tydde de sig hela tiden till David...

En natt testade jag att sova på annan ort... Jag åkte inte hemifrån förrän ganska sent på kvällen och var tillbaka på förmiddagen dagen efter... Det var något jag bittert fick ångra... Ahlberg (jag VET att det var han och inte Arwen) hade rivit hela hemmet... En endaste natt på en hel månad var jag borta och det var uppenbarligen en alldeles för traumatisk upplevelse för herr Ahlberg...

 

Som sagt... Jag var inte vatten värd när David var i närheten...

 

Vi har lekt friluftsliv och promenerat i skogen...

 

Stockholmsveckan började på torpet och redan på ICAMaxi i Västerås förstod vi att det skulle  bli en riktigt bra helg..

 

Det var kul att plocka svamp i sisådär en kvart tjugo minuter... Sen kom tankarna på rensadet tillsammans med ett lätt illamående... Den obligatoriska whiskyn på ormberget piggade såklart upp en del...

 

Tisdagen var en helt fantastisk dag... Den bästa på mycket länge faktiskt... Vi skulle ut på stan och mamma frågade om vi skulle ha med oss dramaten... Jag tyckte det var onödigt eftersom vi inte skulle köpa något speciellt... Mamma hade tänkt köpa lite böcker, så hon tog med sig den ändå... Ganska bra eftersom vi efter att ha stärkt oss med varsin plankstek, lyckades fylla den stackars dramaten på en halvtimme... Vi skojade lite om att de flesta andra nog skulle se det som ett tecken på att det var dags att gå hem, medan vi helt seriöst funderade på att köpa en till Dramaten... (Ja... Jag gillar att använda det ordet... ) Hur som helst så spårade det ur totalt inne på Clas Ohlson... Vissa kallar det gubbdagis... Men det stämmer inte, för vi är minsann inga gubbar inte... Det slutade med att  vi fick köpa två stora resväskor för att över huvud taget ta oss därifrån... När vi betalat, så tog vi av oss ytterkläderna och började organisera för att få ner allt i resväskorna... Vi lyckades nästan... Bara en påse vid sidan av...

När vi lite senare satt på tunnelbanan hittade, inte mamma sin mobil... Jag ringde till den, så vi visste att den var någonstans i hennes väska... Efter tjugo minuters letande började folk i närheten engagera sig och hjälpa till... Det hjälpte inte och hon hittade den inte förrän senare när vi satt i bilen... (Pappan fick hämta oss i Vällingby... Det var nästintill fysiskt omöjligt för oss att ta oss någonstans för egen maskin)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela