BODENZIUS

Berg osv...

Publicerad 2010-05-06 05:57:54 i Allmänt

Jag och Lill-Laban checkade ut medan de andra lastade bilen. Det var en angenäm upplevelse… Vi skulle fått 2 dollar i växel, men fick 102 dollar istället… Och då hade hon ändå räknat pengarna tre gånger… Natten blev alltså en av de billigare. Gött!!
Vi besökte två gamla gruvstäder… Inte så spännande som väntat och det var väldigt kallt. Ibland funderar man lite på vilken idiot som kläckte idén om att ha kortbyxor hela resan… Håkan träffade på en tant som bott flera år i Lund och som lurade upp oss på ett högt berg… Det var 4000 möh… (Nästan halva Everest) Där var det kallt på riktigt och dessutom blåste det storm. (Det blåste så kallt så Lillis började blöda näsblod… Och ja! Det är helt sant!) Det var lite otäckt när det varnades för laviner hela tiden… Jag grät en skvätt i bilen på väg ner eftersom jag var helt övertygad om att vi skulle dö på riktigt… Berget var väldigt högt och det blåste snö eller vatten eller nåt över vägen… Jag såg inte så noga eftersom jag grinade…
Dagen har gått i bergens tecken… Vi fortsatte vidare till Colorado national Monument… Ytterligare ett otäckt högt berg men ascoolt! Jänkarna har inte förstått det där med skyddsräcken, vilket man tycker att de borde ha när det är stupigt… Såklart satt jag och Håkan, som är de mest höjdrädda i hela världen, på den stupiga sidan i bilen… Typiskt!
Nu är vi i Moab där vi hoppas att Håkan ska få se en mormon i lustig hatt eftersom han aldrig kom till Salt Lake City…





Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela