BODENZIUS

Howdy!

Publicerad 2010-05-15 05:53:51 i Allmänt

Idag har vi mest åkt bil… Drygt 80 mil… Imorse stannade vi vid en outlet och shoppade loss lite…
Vi stannade och åt på en kinesrestaurang i Pecos… En håla ute i öknen någonstans i Texas… De hade varken vatten eller juice… De påstod att de inte hade kaffe, men de ljög… Vi såg att de hade en jättefin kaffemaskin… Lill-Magen klarar ju inte av kinesmat (Det fick vi erfara i San Francisco) och eftersom Håkan inte visste att man inte skulle slänga pappret i toaletten, utan i papperskorgen bredvid, så var herrtoaletten obrukbar… Det krävdes en hel del övertalning att få Lilleman att gå in på damernas… Men men… What to do??! Måste man, så måste man…
Nu är vi på väg till motellet och det är värsta ovädret… Det har dödsblixtrat och det blåser så hårt, så vi måste hålla i Lill-knyttet när vi är utanför bilen, så han inte flyger iväg… Det är så översvämmat på sina ställen, så långtradarna kör fast…
Jag har spillt kaffe över hela mig, så vi måste tvätta när vi kommer till motellet… Jag har inte mest kläder med mig, så det är inte det lättaste att bara byta om… De brukar ha tvättmaskiner och portionsförpackat tvättmedel på Motell 6... Det är det bästa motellet…

(Vi portionsköpte tvättmedel och Fredrik har handtvättat mina kläder… Han är en fin kille!)


Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela