BODENZIUS

Arriba!

Publicerad 2010-05-14 08:05:10 i Allmänt

När man köper öl på macken sent om kvällen, så får man det i en liten papperspåse… Precis som det är på film… En påse där bara flaskhalsen syns… Det är fint…
Idag promenerade vi över till Mexico… Det var över 35 grader och vi var nära att smälta…
Vi såg nog lite förvirrade ut, eftersom gränsvakterna kom fram och pratade med oss innan… De berättade att vi inte skulle sätta oss i någons fordon eller gå in i mörka gränder… Innan gränsen fanns det en skylt som sade att man inte fick ha med sig cyklar eller pistoler över gränsen…
För att det ska räknas att man varit i ett land, (man har rätt att sätta en nål i kartan med andra ord) så måste man ha ätit något i det landet… Vi åt på KFC men de hade fortfarande inte den där fantastiska kycklingsaken med ost och bacon som de gjorde reklam för tidigare… Och inte kunde vi fråga efter den heller eftersom de inte kunde någon engelska…
Innan vi gick tillbaka till Amerika, stannade vi till i en souvenirbutik och köpte lite typiskt mexikanska souvenirer…
På väg till Dallas stannade vi på jack In The Box och Lill-killen beställde de minsta burgarna de hade… Typiskt Lill-killen…
Jag har läst ut senaste Harry Bosch, vilket är rätt imponerande eftersom jag läste det mesta i bilen utan att bli åksjuk en enda gång… (Inte bara därför egentligen… Det var den första boken som jag läst på engelska och det impar i af på mig lite grann…) Som tur är köpte jag den näst senaste i San Francisco, så jag har backup…

Broder! Bild nummer två är till dig!


Kommentarer

Postat av: Susann

Publicerad 2010-05-14 23:34:10

Ni vet väl varför man får den i en brun papperspåse? :D

Lärde mig det när jag var ute en kväll på manhattan.. Det är förbjudet att dricka alkoholdrycker utomhus så på stan.. Men har man den i en brun papperspåse så är det fullt lagligt!

Helt rubbat, men skoj!



Hejhopp!



/ Håkans lillasyster.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela